2019-2022 yılları arasında Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Başkanlığı'nca yürütülmekte olan Erasmus KA229 Steam of Course projemizi fiilen bitirmiş bulunmaktayız. Belçika, Portekiz Romanya ve Türkiye ortaklığında yürüttüğümüz projemizin sonucunda hareketlilikler süresince yapılan çalışmaların içeriğini derlediğimiz ve dijital ortamda hazırladığımız e book kitabımız çıkmıştır. Hazırlanmasında emeği geçen ortaklarımıza ve süreç boyunca emek veren paydaşlarımıza teşekkür ederiz. Yeni projelerde buluşmak dileğiyle.
Steam of Course projemizin Portekiz hareketliliğinin son gününde misafir olduğumuz okulda matematik atölye çalışmaları yapıldı. Akabinde katılımcılara değerlendirme testi uygulandı. Testi başarıyla gecen öğrencilere sürpriz ödüller verildi. Sonrasında okul toplantı salonunda kapanış töreni yapılarak katılımcılara sertifikaları takdim edildi. Her okul kendi yöresine ait hediyeleri ortaklarına verdi. Genel bir değerlendirme yapılarak hareketliliğimizi tamamlayıp ortaklarımızla vedalaşıp yurda dönmek için yola çıktık.
Steam of Course projemizin Portekiz hareketliliğinin dördüncü günü Braga şehir turu ile başladı. Şehrin önemli mekanlarını gördükten sonra Braga Belediye Başkanını ziyaret ettik. Belediye toplantı salonunda gerçekleşen ziyaretin ardından hatıra fotoğrafları çekildik. Serbest zaman etkinliği sonrası okula geçerek stem etkinlikleri kapsamında yapılan çalışmalarda ürünler ortaya çıkarılarak günü tamamladık.
Steam of Course projemizin Portekiz hareketliliğinin ikinci gününde ülkenin en eski yerleşim yeri olan Guimareas şehrinde yaşadığım yeri biliyorum istediğim gibi kodluyorum etkinliği kapsamında şehrin tarihi meydanında gizlenmiş şifreleri çözerek güne başladık. Şifreleri çözerken aynı zamanda önemli yapıları tanımış olduk. Ardından Minho Üniversitesi planlanan etkinliğe katıldık. Son olarak şehrin seyir terası konumunda olan Igreja e Convento de São Francisco kilisesini gezdikten sonra şehir manzarası eşliğinde teleferik turu ile günü tamamladık.
Steam of Course projemizin Portekiz hareketliliğinin ilk günü misafir olduğumuz okulda müzik dinletisi ile başladı. Ardından gruplar arasında tanışma etkinlikleri çerçevesinde eğlenceli oyunlar oynandı. Her okulun öğrencileri yaşadıkları şehri ve okullarını tanıttı. Okulumuzu öğrencilerimiz Eda Ağırakça ve Kübra Görgen tanıttı. Öğleden sonra workshop çalışmaları kapsamında stem ve robotik kodlama etkinlikleri yapıldı. Etkinliklerde birbirinden farklı ürünler ortaya konularak gün tamamlandı.
ERASMUS KA229 STEAM OF COURSE PROJEMİZİN BELÇİKA HAREKETLİLİĞİNİN 2. GÜNÜNDE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI VE STEAM ETKİNLİKLERİ İLE DEVAM ETTİ. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZ ROBOTİK KODLAMA VE STEM ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA FARKLI UYGULAMALAR GERÇEKLEŞTİRDİLER. BİRBİRİNDEN EĞLENCELİ DENEYLERLE YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENMENİN TADINA VARDILAR. GÜN SONUNDA ÖĞRENCİLER KALDIKLARI AİLELERE GİDERKEN ÖĞRETMENLER DE EV SAHİBİ OKULUN ORGANİZE ETTİĞİ AKŞAM YEMEĞİNDE BİRARAYA GELİP YAPILACAKLAR HAKKINDA FİKİR ALIŞVERİŞİNDE BULUNDULAR.
Steam of Course projemizin Belçika hareketliliğinin ilk günü tanıtım toplantısı ile başladı. Her okul kendi şehir ve okulunu tanıttı. Okulumuzu Ömer Selim DAŞ ve Ali Hamza GÖKDAĞ tanıttı. Tanıtım sunumlarından sonra misafir olduğumuz Herentals De Vesten okul kampüsü gezildi. Ardından ekip çalışması ve uyum etkinlikleri ile ilk günü tamamlandı.
Ka 229 Okullar arası stratejik ortaklık projesi kapsamında hazırlanıp kabul edilen Steam Of Course 'un ilk hareketliliği Mersin'de. Belçika Portekiz Romanya temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşen hareketliliğin bugünkü programında ortaklarımızla tanışma ve kaynaşma etkinlikleri vardı.